måndag 6 juli 2009

regn igen...


Det verkligen öser ner här på kobben...jag som ska gå på stan idag...grabbarna är hos svärisarna, passar på när man får en stund för sig själv! Jag får strunta i regnet o ta på mig regnjackan o gå i affärer iaf. Nu är bilen lagad så in till stan kommer jag, men jag hade sett framför mig att jag skulle cykla och ta en sallad i Almedalen...ha ha. Det blir sällan som man har tänkt sig.


Igår bokade vi biljetter till båten så den 14 juli åker vi till hemtrakterna, Karlstad o hälsar på hos mormor o morfar. Barna lääängtar himmelskt. Och jag längtar efter å sitta o dricka lite rödtjut med mamma och stri (som man säger på värmländska, eller töla, dvs babbla strunt)...och bara liksom umgås och vara med varann, äta god mat, åka till stranden och bada i INSJÖ (bortskämd med havet), busa och äta godis...sen ska jag på fest hos en kär och glad vän, som blir 30 den 18 juli. Hon ska ha party med en annan kompis så jag tror att det blir big big galej alltså, he he...hon är festfixarnas drottning. En sån där kreativ och utomordentligt färgsprakande tjej, som bara lyser och det spritter om henne, energiiiiiiiiiiiiiiiii. Har känt henne sen jag var 4 år, så det är ju dunderkul att fortfarande ha kontakt och ses, även om det inte blir så ofta.


Igår em, trots kalla vindar och gråa moln lite här o var, så tog vi med oss gummibåten till Gnisvärd och var på stranden en stund. Killarna var i båten och Josef la sig tillrätta och verkligen njöt i båten, som en kung. Ayman drog dem runt i vattnet och de ville inte upp till stranden...men sen byggde vi strandslott och fikade kakor o smörgås. Riktigt mysigt. Oj, vad det låter himmelskt. Lite gnäll var det allt. Caesar ramlade från pappas rygg när pappa fick för sig att leka hund, så ont fick han och var kinkig en stund. Sen var det ju kallt också, inte att förglömma, så till slut åkte vi hem med en gummibåt på taket som lät, då det blåste så...den låg nog inte helt stilla nej.


Mamman var på cirkelträning igår kväll och det var finemang. Jag är himla glad och stolt över att jag kommer iväg och tränar, förra veckan blev det iaf 3 ggr. Efter träning blev det kebabrulle och kall öl.


Kikar då och då på Isas blogg, jag beställde grafiska tryck från henne för ett tag sen (ramar ska inhandlas på IKEA i Karlstad snart). Fick tips om personliga kalendrar, som jag åsså vill HA!


Kika på http://www.isa.nu/ för fina tavlor



Hej så länge!



Inga kommentarer: