måndag 13 juli 2009

morfar Bertil

På morgonkvisten ringde mormor. Josef satt på golvet bredvid och blev på hugget när han hörde att jag pratade i telefon...jag berättade för mormor att Josef berättat att han längtar efter morfar Bertil, lite tidigare...och Josef talade om för oss vad han skulle göra med morfar när vi då träffas i morrn...jag ska leka med honom sa Josef, och brumma på hans motorcykel, och vad heter morfars motorcykel mamma, fråga honom, å, en Yamaha...brumma den, får jag sitta på den mamma, o, ja det får du....sen börjar lillskiten å gråta nåt hysteriskt, för han kommer ju på, att varför kan han inte få vara med morfar NU, varför ska han vänta ända till i morgon...springer till pappa och vill upp o är så ledsen, jag vill till morfar Bertil NU!!! Lille vännen då.

Jag ska städa medan de andra är på tippen och fixar...men jag mår så illa igen...så jag fick lägga mig på soffan o vila lite. Mår bättre nu och ska ta o packa lite...kanske lite resfeber.

Jag o maken spanade in en båt igår, för det är verkligen en dröm, att ha en finfin båt. Å, så fin. Träbåt med rum o kök, både motor o segel...9 meter lång...finns i Östhamra. Blev helt saliga både jag o Ayman, vill HA! Men hur ska denna båt komma till Gotland? Vem ska köra den från Östhamra (norr om Norrtälje)? Varken jag eller AYman har skepparexamen eller kan segla båt. Skulle man köpa denna båt skulle det vara som att köpa en stor lastbil utan att ha körkort! Så förnuftet tog till fånga och vi insåg att vi får börja med en fin motorbåt som vi kan göra lite dagsturer med, vojne! För ut till havs vill vi faktiskt!

Må så gott!

Inga kommentarer: