lördag 11 juli 2009

Pippi Långstrump

Å, igår var vi på Öppna förskolan Myllans sommarfest. Pippi var gäst och kom dit och busade med alla barn, därav sötaste Josef. Vilken glad kille han var, han fick cykla med Pippi och åka rutschkana, sitta bredvid och kramas och sen när Pippi skulle gå in och fika kaka o dricka kaffe, fick Josef sitta i hennes famn, PÅ BORDET...han var överlycklig! Så hans mamma har lovat honom att gå till Kneiipbyn idag o köpa en pippi-docka. Min lillgrabb älskar Pippi, wow! Caesar var lite blyg och ville inte krama henne...jo, han ville nog men blygseln tog över...på kvällen sa Josef till mig, innan han skulle hoppa i sängen, jag fikade med Pippi, på bordet, hon var lite busig hon...gjorde intryck det!

Solen skiner lite smått idag och jag har varit o tränat på morgonen. Sen blev det en sväng på stan och kikade på alla flashiga turister. Kände mig ganska trist i gamla urtvättade shorts och Ecco-skor...ha ha. Så jag köpte mig ett par nya skor på en jättefin butik som är ganska ny (ägaren är mamma till grabbarnas lekkompis på dagis) Coppar for you heter den. Jag tycker det är modigt att starta butik i den här lilla hålan!

Ikväll ska jag o maken plocka stenar från Fridhems strand o lägga runt vår nya terrass. Mitt förslag, ska ta kort sen o visa för er. Spännande va?!

Hej hej!

Inga kommentarer: