söndag 30 augusti 2009

mysig helg


Jag vill inte att du går till din spola (skola) mamma sa Josef till mig innan han gick o la sig...hm...mammahjärtat blöder lite. Det ÄR ljuvligt att vara hemma o mysa med dem, grabbarna bus. Jag skulle mer än gärna vara hemma jämt o mysa. Men men...jag är lycklig över mina lediga fredagar. De gör att helgen känns längre o jag upplevde det som att jag hann landa o varva ner, ladda batterierna klokt. I veckan har jag också hunnit iväg o tränat 4 ggr vilket känns gott för kropp o knopp. Ibland har jag fått tvinga mig iväg...men gudars vad skönt det är efteråt.


Caesar o Josef har hjälpt pappa i helgen med att gräva o fixa på framsidan o på kvällen fick C feber, tror att han har slitit kanske lite för hårt. Lilla kroppen då! Hoppas att han blir bättre till i morgon!

En annan har bakat lite bröd, solat på terrassen, shoppat lite nya kläder till barna o rosenrot på stan, druckit vin, hoppat på studsmattan, myst med kompis o barnas kusin Jasmina o ätit äppelpaj. I fredags var vi på middag hos kompis o barn, barnen åt tacos för första gången i sitt liv, ha ha! Gott var det!


Inväntar maken. Han är på jobbet o fixar schemaplanering. 14 sep börjar han jobba igen efter 3 mån ledighet! Han skulle hyra en film också!

Allt gott!

Inga kommentarer: